29.06.2022

29 чэрвеня 2022 г. у Гродне перад пачаткам семінара «Развіццё сеткі цэнтраў падтрымкі тэхналогій і інавацый у Беларусі. Значэнне геаграфічных указанняў для абароны нацыянальных брэндаў» генеральны дырэктар Нацыянальнага цэнтра інтэлектуальнай уласнасці (НЦІУ) Уладзімір Рабаволаў расказаў, як у Беларусі плануюць развіваць і пашыраць працу цэнтраў падтрымкі тэхналогій і інавацый (ЦПТІ).

«У Беларусі мы выбудоўваем сістэму цэнтраў падтрымкі тэхналогій і інавацый з трох звёнаў. Першае звяно, вышэйшае, – НЦІУ, які ажыццяўляе каардынацыю і арганізацыйна-метадычнае суправаджэнне дзейнасці. Другое – навуковыя арганізацыі і ВНУ ўсёй рэспублікі, сюды ж уваходзіць Рэспубліканская навукова-тэхнічная бібліятэка і яе філіялы. Мы адкрылі ўжо каля двух дзясяткаў цэнтраў падтрымкі тэхналогій і інавацый. Трэці ўзровень пачынаем рэалізоўваць у другой палове года. Мы будзем ствараць ЦПТІ на буйных вытворчасцях у рэгіёнах, не ў абласных цэнтрах і Мінску, а, напрыклад, у Оршы, Салігорску, Баранавічах. Гэта значыць там, дзе ёсць патэнцыйныя аб'екты інтэлектуальнай уласнасці, якія падлягаюць ахове і абароне», – сказаў Уладзімір Рабаволаў.

Уладзімір Рабаволаў адзначыў актуальнасць дадзенай тэмы, таму што ЦПТІ з'яўляюцца важным інструментарыем для вызначэння напрамкаў навукова-тэхнічнага і інавацыйнага развіцця.

Для абмену практыкамі ў Гродна прыехалі прадстаўнікі Расійскай Федэрацыі. У прыватнасці, у ходзе семінара прадстаўнікі Распатэнта выступілі з дакладамі і падзяліліся вопытам стварэння сеткі ЦПТІ і прасоўвання рэгіянальных брэндаў, а таксама прадставілі апошнія змены ў расійскім заканадаўстве ў дачыненні да сродкаў індывідуалізацыі.

«Як паказвае практыка, цяпер эканоміка шмат у чым залежыць ад прававой аховы і абароны інтэлектуальнай уласнасці, ад абароны брэндаў, якія ствараюцца і распрацоўваюцца на тэрыторыі рэгіёнаў. Гэта значыць тых лакальных прадуктаў, якія звязаны з месцам іх паходжання, з людзьмі, якія засяляюць рэгіён. Развіццё гэтага напрамку дае дадатковую перавагу развіццю эканомікі рэгіёнаў для краін у цэлым. І мы хочам абмяняцца вопытам у гэтай частцы. Я прывёз з сабой каманду спецыялістаў у гэтай галіне, якія раскажуць, як наладжана гэтая праца ў Расіі, у якім кірунку мы рухаемся, якія мэты ставім. У Расіі працуюць 165 цэнтраў падтрымкі тэхналогій і інавацый, ахоплены практычна 65 рэгіёнаў. Яны працуюць у вядучых ВНУ краіны, гандлёва-прамысловых палатах рэгіёнаў. Гэтыя цэнтры дазваляюць людзям пазнаёміцца з патэнтнай інфармацыяй, правесці патэнтавую аналітыку і на аснове гэтага сфармаваць стратэгію далейшага развіцця свайго бізнесу, аформіць правы на вынікі інтэлектуальнай дзейнасці», – адзначыў намеснік кіраўніка Федэральнай службы па інтэлектуальнай уласнасці Расіі Андрэй Салановіч.

Як адзначыў генеральны дырэктар Усерасійскага таварыства вынаходнікаў і рацыяналізатараў Антон Ішчанка, вельмі важным з'яўляецца наладжванне ўзаемадзеяння на міжнародным узроўні. «Нашы рэгіёны, якія ўключыліся ў актыўную рацыяналізатарскую і даследчую дзейнасць, гатовыя выбудоўваць узаемадзеянне з рэгіёнамі Беларусі. Ідэі нашых вынаходнікаў, канструктараў вырашаюць тую самую задачу, якую перад намі ставіць кіраўніцтва дзвюх краін. Хтосьці называе гэта імпартазамяшчэннем. Але мы ў сябе ў арганізацыі працуем толькі на імпартаапераджэнне. Тая самая тэхналагічная незалежнасць, пра якую кажуць, вырашаецца як раз тымі ідэямі, якія генеруюць нашы з вамі вынаходнікі. Мы выбудоўваем гарызантальныя сувязі. Тут у большай ступені нашы вынаходнікі выходзяць на беларускі рынак. Напрыклад, цяпер у нас ідзе ўзаемадзеянне з МАЗам. У нас ёсць прапановы па электрарухавікам для аўтамабіляў. Гэта будзе вельмі цікавы праект. Нам вельмі прыемна, што наладжваецца такі дыялог паміж вынаходніцкімі камандамі», – сказаў Антон Ішчанка.

Другая секцыя семінара будзе прысвечана значэнню геаграфічных указанняў для абароны нацыянальных брэндаў. «Гэта ўсё тое, што звязана з месцам, рэгіёнам, традыцыямі, прыроднымі рэсурсамі. У нас у Беларусі вялізны нерэалізаваны патэнцыял. Усяго толькі тры геаграфічных указанні, а павінна быць сотні. Сёння праводзіцца ў рамках выбудоўвання краінавага і рэгіянальнага брэндзіравання работа па развіццю геаграфічных указанняў. Працуем з кіраўніцтвам рэгіёнаў, прадпрыемствамі, суб'ектамі гаспадарання, спрабуем выявіць, што можа быць запатрабавана не толькі ў нас, але і за мяжой. Ад дранікаў, зуброў, згушчонкі, лёну. Пра гэта павінны ўсе ведаць. Гэта нашы брэнды, эканамічны складнік. Гэта будзе даваць карысць малому і сярэдняму бізнесу», – сказаў генеральны дырэктар НЦІУ Уладзімір Рабаволаў.

Па матэрыялах БЕЛТА


Фота: Т. Моталянец
Вверх